torsdag 2 oktober 2008

Återträff

Vädret i Umeå har varit helt enkelt underbart sen jag kom hem med Focus. Jag har kunnat räkna på en hand de dagar då det varit ruttet väder. Därför har jag inte gått tillbaka till lägenheten för att hämta kameran när jag glömt den och varit på väg på promenad. Nu ångrar jag det lite. Nu har nästan alla löv fallit till marken och det är ganska regnruskigt. Det är ju lite synd att man alltid ska vara efterklok, men man vänjer ju sig fort med saker som man tycker är bra.

Igår var jag och Lisa och tränar lite på klubben innan funtionärsmötet för tävligen i helgen. Vi körde lite agility och lydnad i regnet. Det gick faktiskt ganska bra ändå. Han bråkade lite i en box på agilityn och ville inte riktigt sätta sig ner vid halterna i lydnaden, men man såg ändå att han hade ett visst driv.

På mötet så var en tjej som inte är med i agilitygruppen där och lyssnade med sin schäfer. En gammal klasskompis från högstadet! Hur roligt som helst att träffa henne. Vi har inte umgåtts något i stort sett sen nian då vi var relativt tighta, så det kändes jätteroligt att träffa henne igen! Hon erbjöd sig dessutom att vara funktionär på tävlinge på lördag så man kan snacka lite till =) Det var dagens höjdpunkt!

Ska ta lite bilder sen så det blir lite liv i den här bloggen.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Klart Erika ska ha en Dizzydotter!!! Det blir snygga, framåt valpar med möjlighet till alla färger och alla svanslängder i den här kullen. Och lite lagomt galna då med Dizzy som mamma... ;)

Sandra sa...

Dizzy kommer ju förhoppningsvis få fler kullar (typ två till) så det finns väl chans för en Dizzybebis som småsyskon till Focus och Fritz om några år! ;)