måndag 13 oktober 2008

Idag är han billig

Idag är första gången jag blivit riktigt irriterad på honom faktiskt.
Maria kom hem från en vecka i Gävle idag och då var det som att han hade glömt bort allt som har med rumsrenhet att göra. Idag har det blivit två pölar på samma dag.. och det är som att han bara vill kissa lite för att kissa. Jag hinner inte alls med på att han ens kan vara kissnödig. Suck.. jag uppskattar verkligen verkligen att Fritz är rumsren! Jag längtar till Focus är det, men det känns som att så fort man tagit sig en bit på vägen så blir det en massa olyckor på en gång. Åh, giv mig styrka! Aldrig mer valp på tredje våningen!
Sen har han varit helt utom all kontroll idag. Totalt sjövild! Från att igår gått jättefint i koppel och busat kontrollerat inne så gör han idag bakåtvolter i kopplet och springer runt runt runt hemma, upp i soffan, morra, ner från soffan, attakera stackars Fritz, upp igen, springa bakom kuddarna och ner igen och så börjar han om. Så gör han en pöl därimellan. Kände nu när jag kom ut från toaletten och trampade i den senaste pölen att han var nog ganska billig idag.

jag försökte också sätta mig ner med honom och lära honom något annat än sitt och ligg, för det kan han jättebra nu!
Tänkte att vacker tass inte skulle vara så svårt. Joho du! För han kan bara ligga nu!! Så fort jag stäcker fram handen till honom så slänger han sig ner på golvet och gnäller och skäller för att han inte får någon belöning. Fick uppbringa allt tålamod jag hade till att ignorera honom när han la sig ner, och till sluuuut fattade han! Gjorde två omgångar där han fick göra rätt, och sen slutade vi med lite brottning och mys.

Nu ska jag åter gå till att se lite på tv. Jag har stängt in mig på mitt rum så han ska få lugna sig lite innan vi ska sova (pipleksaken han har just nu skääääär i öronen, men nu ligger han åtminstone still och springer inte runt).

Sov gott!

5 kommentarer:

sabine sa...

Jaha du,helvetesdgar har jag med:/galenattacker som aldrig tycks slut.

Tass tycker Daisy e superlätt och ibland när matte blir lite arg på henne kommer det en liten tass flygande som om det skulle vara ett förlåt!:)

sabine sa...

Grattis förresten från mig med!:)Ni e superbra!

Anonym sa...

När Monster var lika gammal som Focus är nu...

Sandra sa...

Ja, mammas blogglänk säger allt. Monster var värst och är fortfarande värst. Med det sagt så är ju inte våra valpar några gullungar hela tiden de heller och jag förstår precis känslan av matt trötthet när man kliver i ännu en pöl trots att man nyss var ute allt medan valpen rusar runt runt i ett glatt spel med tillhörande morr och gärna nåt otillåtet i munnen... När Dizzy var liten så sa jag samma sak, aldrig en valp i lägenhet igen. Sen har både Dexter och Nea delvis växt upp här och jag har sprungit upp och ner i trappen med dem. Sen skaffade jag mig en till valp själv... Antingen är minnet bra kort eller så är det helt enkelt värt det! ;)

Jenny sa...

Hej, vad stor Fuokus har blivit! Och fin =) Har en galning här hemma om du känner för att byta? =) Visst var det så att du bodde på nydala? Tänkte om du är sugen på att träffas och träna lite någon gång? även om vi är på ruta ett igen :S inga tävlingar för oss. Men Grattis på er härligt med ett första pris!!

/Jenny, Ebba & Rask