söndag 12 oktober 2008

JJJAAAAAAAAAA!

Så jävla bra vi är!!! Så sjukt! Jag finner inga ord!!

Så här gick tävlingen moment för moment:

Platsliggning, 10:
Nemas problemas! Lugnt och fint, ingen som reste sig.

Tandvisning, 9,5:
Han blev så glad i domaren att han inte ville sitta riktigt. Därav avdraget, men det kan jag ta eftersom att han brukar vara lite resererad.

Linförighet, 8,5!!!!:
Vad ska jag säga? Han är skitduktig! Han ville inte riktigt vara med vid vänster om halt och så satte han sig lite sent, men va fan! Två poäng bättre än förra gången och superkontakt!!

Läggande, 8:
Lite segt, men ändå mycket bra, sen fick jag DK också. Jag tror att jag tittar bak för mycket :S Illa av mig

Inkallning, 10:
Så fin han är min skrutt! Full fart och massor med glädje!

Ställande, 7:
Lite segt här också och så DK för att jag tittade bak. Måste skärpa mig!

Apportering, 10:
Här var det ändå lite drama. Han höll apporten så löst att han höll på att tappa den, men det gjorde han ändå inte.

Hopp över hinder, 9:
Jättefint, men han satte sig inte först av någon anledning när han hoppat. Knasboll, men skitsamma!

Helhetsintryck, 10:

För den som inte är superbra på att snabbt räkna ut vad jag fick för poäng så fick jag 178,5!!!!! Förstår ni?! 178,5! Ett FÖRSTA PRIS!! Med farbror Fritz!!!
I mina tabeller som jag satt och pillade med veckan innan så hade jag räknat ut att jag kunde få 172 poäng om han var riktigt pigg och alert! Men det gick ju så mycket bättre än så!!

Jag kom dessutom 2:a av 11 ekipage (jämfört med 12 av 13 förra gången) PLUS att jag kom 3a i klubbmästerskapet (procent att möjliga poäng i alla klasser). Började tokgrina på prisutdelningen när jag fattat att jag kom tvåa. Jag blev så himla himla lycklig!!

JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA HUND!!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men jösses! Vansinnigt bra ju! Och 10 på helhetsintryck på en hund som tidigare inte har velat riktigt! Superduperkanon!

Anonym sa...

Kuul!

Ja är det någon 10 man ska vara riktigt stolt över så är det väl Helhetsintrycket!!! Tycker jag. Grattis!

/Marita

Sandra sa...

Jisses! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!! Siktar du på Lp1 eller start i Lk2 nu? :)

Eva W sa...

Grattis till första priset!! Ni var rikitgt duktiga, var kul att jag hann se er! När blir nästa tävling??

Jossan sa...

Gud vad roligt! STORT GRATTIS!Jag blir sååå sugen när jag läser om er! Vi tränar allt vi kan på lydnaden nu och som sagt om några veckor blir det agilitystart också.. Så till våren ska vi tamejtusan tävla :)

Sandra sa...

Du tänker nog helt rätt. Sug på karamellen med förtapriset, kanske starta ett par gånger till i Lk1 för att se om ni kan plocka två till så ni får ert Lp1 och sen börja så smått med klass2-momenten. Lugnt och sansat och utan stress. För 2an klarar ni den också! Det är jag helt säker på!!! :)

Nykternu sa...

Grattis! :D:D
/KALLE

Anonym sa...

Grattis till ert fina resultat!! Det såg verkligen lysande ut igår! Han var verkigen med dig hela tiden!! Kul att se att han kan när han vill! ;) Kram!