tisdag 14 oktober 2008

Så gick priset upp :)

Idag har han varit duktig igen. Inga bakåtvolter och inga pölar än så länge. Han är så där ofta tycker jag. Ena dagen är han en ängel och andra så blir han till en tazmansk djävul! Men han är ju ändå Focus =)

Varför ska det bli vinter och tävlingsvila just nu för?! Allting gör ju så bra för mig och Fritz!! Jag har redan börjat kolla på momenten i tvåan, även om jag har bestämt mig för att ta ett LP1. Bara så att man är redo när man väl kommer upp en klass, för det ska vi bara göra! Låt det ta hur lång tid det vill.
Jag tänkte att jag skulle testa det där med att sätta en target i mitten av rutan, så nu har vi börjat träna på det och det går faktiskt riktigt bra. Vi har redan kunnat ta oss utanför köket och ut på gården, och han förstår fortfarande :)
Jag är så chockad över honom, det är som att Focus fört över en hel drös energi till honom. Det är underbart att se honom jobba, och när något vi tränat gått in så ser man på honom att han tänker "Yes, där satt den". Han var duktig innan Focus kom, men nu är han en stjärna!

Så det är så synd att tävlingarna ska ligga bokstavligen på is nu under vintern. Jag vill bara tävla. Jag älskar att tävla, har sagt det förr och säger det igen, men det är så roligt. Fjärilarna i magen, spagettibenen, det lilla skaket på rösten, adrenalinet....
Det är bara 2,5 tävlingar kvar i år. En utställning (som jag inte riktigt tycker räknas dock, jag vill visa vad vi lärt oss, inte springa runt och vara snygg, även om vi är rätt snygga båda två), en lydnadstävling och så en inofficiell agilitytävling. På tok för lite. Det blir som ett antiklimax när jag tävlat nästan varje helg under sommaren och alltid haft något att se fram emot.

Är det någon som förresten vet när SBK kommer ut med listan för nästa års tävlingar?!

5 kommentarer:

Jossan sa...

Hehe såndär är Stella med. Häromdagen bajsade hon 2 högar när vi var borta (bajjat inne har hon inte gjort sen hon kom hem) varav en hög satte min syster hela foten i och blev måttligt glad ;) Men ja det är ju mattes fel iofs ;-) Appropå tävling kommer vi absolut inte att vara klara till 100% men det kanske är bra övning iallfall.. om inte annat som träning för Mina nerver... Vi får ju som sagt sikta på att göra som du o Fritz, en hyggligt debut och en fantastiskt andra tävling :)

Eva W sa...

Så är det att ha valp.. Ena dagen är de billiga å andra dagen så skulle man inte sälja dem för allt i världen.. Saknar också tävlingar nu även om jag inte har någon hund att tävla. Agilitytävlingarna för 2009 ligger redan uppe på sbk. Du kan hitta dem här: http://www.sbk.nu/templates/Page____1669.aspx
För lydnaden vet jag inte..

Anonym sa...

Det kanske är så att det ÄR Focus ;)

Tur iaf att de stiger fort annars blev det nog en annan hobby.....

För de dagar de står som högst, ja då har iaf jag glömt det jobbiga rätt snart. :)

Kram
/Marita

Sandra sa...

SBK är skittröga med att få ut nästa års tävlingskalender. Jag fattar inte varför för den är ju klar sen länge... Pappersformen kommer nog i nästa nummer av Brukshunden skulle jag tro, dvs november. Och på nätet är det säkert ute en vecka innan el så...

Det är tur att de små är söta när de är som galnast iaf! ;)

sabine sa...

Min plutt här hemma e åxå på extra pris ena dan och fullpris(+ lite till) nästa dag:) ...det värsta e när alla hundarna missköter sig,då blir det kampanj på aussie/husky produkterna..haha eller nåt,flummade iväg i ämnet och skulle vara rolig där;)