fredag 17 oktober 2008

Redovisning, hundbus och städning

Igår hade vi redovisning för ett projektarbete som vi pysslat med de senaste dagarna. temat var miljöinformation och våran grupp valde att göra den på en skola och för några treor. Ingen i ivåran grupp har någon erfarenhet av barn direkt så vi kände att det kunde vara lärorikt att se hur de skulle uppfatta allting. Det var faktiskt riktigt svårt att komma igång eftersom att vi inte visste hur mycket de skulle kunna, eller hur mycket de skulle förstå av det vi pratade om. Vi valde därför ett ganska simpelt ämne som kompostering.
När vi väl kom dit så var det sååå roligt! Jag är ingen barnmänniska, utan tycker mest att de är jobbiga och besvärliga, men det här var faktiskt över förväntan. barnen frågade massor och verkade riktigt intresserade. Vissa frågor var väl mer eller mindre relevanta, men ändå. Jag trodde att de skulle sitta tysta och inte göra något, men de var helt med i matchen vilket gjorde att vi kände att det var jättekul!

Efteråt så gick vi hem till Katja och sammanfattade det hela. Focus och Zindra racade runt och busade så båda blödde i munnen och tänder trillade ut =) Nu har Focus tappat 4 st totalt. Eftersom att ögonen är röda på dem så ser de lite exra galna ut :)

Ett axplock från bilderna.






Matte vill också vara med och leka.





Fritz är less och vill hem.

Jag och Maria har förresten kommit på världens bästa system för att gå ut med Focus, om någon är på väg någonstans så tar den med sig Focus och skickar sedan upp honom i hissen själv. (Givetvis har vi lyssnat om han gnäller med stängda hissdörrar, men har han en pinne med sig så är det lugna gatan, ibland vill han inte komma ut ur hissen heller för att han är så upptagen med att flisa den). Då vinner man massor med tid och energi =) Man kan ju inte vara hur alert som helst =)

Idag håller jag på att städa också. Fast nu tog jag mig en paus. Jag håller på att städa i en massa papper och sortera bort saker, och sånt tar sån tid!! Ingen hundträning idag. Det regnar, är sjukt blött överallt och temperaturen ligger kring 4 grader. Dessutom så blåser det massor. Går man utanför dörren så får man brainfreeze i pannan för att det blir så blixtkallt med både vind, vatten och kyla.

Ikväll ska jag i alla fall till en gammal simmarkompis och fika och spela spel. Ska bli riktigt mysigt. Hennes tvillingsystrar Linda och Marie (som jag för övrigt förut trodde var en och samma person, Linda-Marie) kommer och hälsar på och vill se lite gamla ansikten. Då får de se mina nya också. jag tror inte att de har träffat Fritz ens.

http://www.ubhk.se/KM_resultat-2008.pdf
Här är förresten en bild på mig när jag kommnit trea på klubbmästerskapet om någon är intresserad (njuter fortfarande av vårat resultat därifrån).

Nåja, åter till städningen!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Focus ser ut att gilla den lilla röda flickan massor! Här tappas det framtände på löpande band också. Svansa är så gott som tandlös fram nu!

sabine sa...

Fina bilder vill jag lova!

Tappar alla tänder nu förutom Daisy?Hon tuggar ioförsej ben(oss oss)av bara f*n så det e väl på ingång!

Kram!

Y sa...

Kikade in här för att se hur min favorit från Sandras kull ser ut nu för tiden, och jisses vad han vuxit! =) Snyggingen, vilket underbart, busigt uttryck han har! Härliga agilitybilder på Fritz oxå - vilka underbara öron! =)

Extra kul att se Focus leka med en tollare oxå, GUD så lik min egen tollare på det kortet när hon sitter i ditt knä... Exakt samma minspel! =)

Lycka till i fortsättningen med båda pojkarna!

MVH/Yohanna (en som var dökär i Focus när han var bebis), Banza och Malva i Mölndal