torsdag 9 oktober 2008

Änkling

Jag är utan min änglar! Det känns så himla tomt. Jag börjar jobba kl 6 imorgon så min tredje ängel Erika tar hand om de små inatt.
Jag förstår inte hur man kan leva utan hund. Inga tassar som följer efter en när man går till köket, inga goa pussar när man lägger sig i soffan, ingen som bökar i buren då det ska sovas...
Tur att jag får tillbaka dem i morgon.
Jag måste ju hinna träna Fritz lite inför helgens lydnadstävling. Ska bli riktigt intressant faktiskt. Hoppas på ett andra pris den här gången. Lite måste man ju stiga med målen i alla fall.

1. 2a pris
2. 4 10or
3. ingen nolla
4. minst 7 på linförigheten

Nu är jag lite tuffare mot oss, men man måste ju öka svårighetsgraden lite =) mest orolig är jag för nr 3.. Vi har inte riktigt ställande och läggande under gång på våran sida, men jag ska träna korta studer imorgon, sen kanske vara någon snabbis på lördagen så han är pigg i huvudet på söndag.

Sen är det en liiiten orolighet för platsligget. Han brukar vara så taggad i början att när jag har sagt ligg så lägger han sig supersnabbt, sen sätter han sig igen lika fort =)Men några repetiotioner innan vi går in så ska det nog gå bra ändå. För ligger gör han. Idag bad jag en kvinna med en flat springa runt och leka med sin hund bara nån meter från honom och han låg så fint! Det är lätt hans starkaste moment och det känns faktiskt bra. Nu jobbar vi på kontakten =)

Jag måste ju försöka få upp linförigheten 0,5 poäng från förra gången i alla fall. Han håller längre nu så det borde gå (i teorin iaf).

Så 10or kan komma i platsligg, tandvisning, inkallning, apport, hopp över hinder. Dvs alla stillastående moment =)

Jag vet att jag är sjukt resultatinriktad, men det är så jag är. Jag kan fundera i dagar på vad jag skulle kunna tänkas få för poäng, göra tabeller och ändra och kolla, men går det inte som jag tänkt så blir jag inte arg som jag blev tidigare när jag simmade. Nu känner jag bara att jag vill träna mer på det som inte fungerade. Sen om det så skulle gå som jag tänkt blir jag hur glad som helst. Jag har bara lärt mig dämpa argkänslorna. Inte gladkänslorna =)

Jag vet att det här inlägget blev lite konstigt, men jag vill inte sova riktigt än och underhåller mig med annat. Börjar kl 0600 och klockan är väl nu 2330, men bara en liiiten stund till =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg en utställning i Kramfors, är det jättelångt från er? Kramfors BK, Yvonne Brink dömer (bruksdomare som kan aussie bra). Redan den 25/10, så anmälningstiden har gått ut, men annonsen var med i Brukshunden som kom nu i veckan och det kostar ju inget att fråga om det går att efteranmäla...

Anonym sa...

Äh, glöm det. Dom har ju inte fyllt fyra månader än då... Typiskt.

Anonym sa...

Hej! kul att ni ska tävla i heögen! Jag tänkte far dit och kolla lite så vi lär ju ses där!
Lyckatill!

Sandra sa...

(ler lite åt mammas kommentar här över... Det är massor med utställningar precis helgen innan de blir "lovliga" även här. surt.)

Att sätta höga mål och förväntningar på tävlingar gör jag också. Och det är väl inget fel i det bara man inte surar ihop om det inte blir så bra. Om man inte siktar högt så kan man ju aldrig lyckas heller!
Jag håller tummarna stenhårt för dig och Fritz i helgen!!!

sabine sa...

Jag glömmer alltid bort mina uppgifter till att kommentera här :(..men nu har jag skrivit upp d:)Ja du har kanske lite svårt å komma ner till malmö men du hittar nog ån utställning uppåt landet:)