söndag 19 oktober 2008

Kalas

Igår tog jag med mig hundarna och gick på stan lite för att miljöträna. Lyckades få med mig Patrik också som stöd. Allting gick nästan för bra (igen). Han tittar på folket men försöker inte springa på dem. Det enda som han blev lite döv av var duvorna. De såg ju så roliga ut! Sen fick jag 10 000 barnfamiljer som ville komma och klappa Focus också. Han älskar det! Pussas och pussas. Känns kul att människor är så lagomt intressant för honom. På håll är det inte så intressant, men när de väl kommer fram så är det jätteroligt!



Igår gjorde jag också ett försök att byta däck på bilen. Det hela resulterade i ett sommardäck i hallen. Jag fick verkligen inte lös muttrarna på de andra. De satt som berget och sen att jag har världens sämsta fälgkors (eller fälgpinne) gör ju inte saken bättre. Känns så surt att man inte kan klara sånt själv. Känner mig verkligen kass, men jaja. Jag ska tvinga brorsan som är här på besök att göra ett försök också.

Jag var även på 30-årsfika idag. Min käre vän Markus fyllde många år =) Vi åt världens godaste prinsesstårta, har aldrig smakat någon liknande. Eftersom att in ekonomi är lite skral just nu så bjöd jag honom på middag efteråt. Lite bakvänd ordning dock.
Huset serverade renstek med klyftpotatis. Gött som tusan. Ren är verkligen hur gott som helst!

Vi drog iväg till en gammal klasskompis (?) till Markus som hade korridorsfest. De hade även bryggt eget vin så det stod en 15 liters binge som det bara var att sleva i. Känner av huvudet idag kan jag säga. Jag hade annars jätteroligt. Kom ut på krogen också utan problem. Jag kommer aldrig att göra samma misstag som sist. Man måste helt enkelt ta att vakterna kan vara lite kinkiga.
Blev övertalad att först gå på NH. Är inte något riktigt fan av det stället, men i goda vänners sällskap så går det mesta. Jag smet dock över till Corona senare. Det är mycket mer folk där och sen en massa jobbarkompisar som man inte ser annat än i täckjacka annars. Riktigt trevligt.

Nu ligger jag i soffan och har virat in mig i täcket och känner mig allmänt slö. Hundarna ligger på varsin sida om mig och myser (ja, till och med Focus).

Sen funderar jag på om Focus har blivit minst i kullen helt plötsligt. Han vägde bara 12,2 kg. Iofs så har han ju gått upp nästan ett kilo sen förra veckan men jag hade väntat mig att det skulle vara mer när han har skjutit i höjden lite. Han är dock inte mager alls. Han är faktiskt riktigt lagom (i alla avseenden faktiskt).
Öronen kämpar vi med. Jag tycker att han får lite spetsigt ansikte när öronen ligger bakåt eller åt sidan så jag tejpar och tejpar, men det ser dock ut som att öronen kommer att vinna över mig.

På tal om vinster så är detta de rosetter jag och Fritz har samlat på oss under sommaren. Men tanke på hur knackligt det gick i början så är jag så himla nöjd med resultet!! Jag bryr mig inte om någon tycker att jag är skrytsam med att visa upp dem. Jag är bara stolt!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Det är inte skrytsamt att vara stolt! Det kommer jag också vara den dagen vi får våran första rosett! Vad det nu än blir för någon :) Sedan kan jag meddela att Stella idag väger 12.0 kg så focus är allt inte minst inte! ;) kramis

Sandra sa...

Det kan väl omöjligt anses skrytsamt att ha sina rosetter upphängda I GARDEROBEN!!!! Snarare blygsamt isf! :) Klart du ska vara stolt över dina framgångar!!! :)

Var envis med tejpen så vinner du nog! ;)