onsdag 22 oktober 2008

Tand nummer fem!

Han kanske inte växer i storlek så fort, men tänder tappar han på löpnande band. Nu tappade just tand nummer fem. Min stora pojke!

Viltspårade idag också. Focus fick ett eget spår idag. Jag velade lite om jag skulle göra det eller inte eftersom att jag vill köra vanligt spår med honom sen, men eftersom att Fritz kan skilja på det så kanske Focus också kan.

Fritz har nog aldrig gått så dåligt sen han fattade grejen med viltspår. För det första var han omöjlig att rasta innan. Han ville bara tillbaka till spåret (som hade legat i 5,5 timmar). jaja tänkte jag och gick ändå.
Spårstarterna går inte så bra för oss i vanliga fall, men nu gick det åt skogen, eller rättade sagt tillbaka ut mot vägen igen. han snurrade bara runt en massa varv. Fick börja om helt och hållet och försökte vänta ut honom men det gick inte. Visade honom spåret igen och då satte han igång.
Efter ca 30 meter stannar han och kissar!! Jag röt med mig argaste röst och ryckte till i selen! Sånt där tolererar jag INTE när det ska jobbas!
Visade honom spåret igen, och då gick det hur bra som helst! Sen när bloduppehållet kom spårade han ca 8 meter av det sen tittade han jätte olyckligt på mig. JAg trodde att det var för att han inte visste vart han skulle så jag ignorerade honom. Då vek han av från spåret totalt och satte sig och bajsade.... ja, vad ska jag säga, det var ju mitt fel. Jag skulle ju ha rastat honom långt borta från spåret från första början..
Jaja, efter det så gick han mycket bra igen, hittade spåret i bloduppehåll även om han haft en liten paus =)

Focus däremot.. Sikken stjärna! Hans fick ligga i ca 30 minuter kanske och han luktade så noga noga på första blodet och slickade upp allt, sen förstod han allteftersom att man skulle gå framåt. Gick sina 30 meter hur bra som helst! Sen när han väl kom till klöven blev han nog så till sig att det var nära att han började springa och sprang över den och en massa cirklar runt, men vilket lycka när han hittade den! Svansen i 110 =) Kul ändå. Han kanske får gå anlagsprov till våren/sommaren han också =)

Nu är min mamma här och hälsar på över dagen/natten. Vi har käkat renstek och mandelpotatis och kladdkaka till efterrätt :) Sen hann vi dela på en flaska vin också. Känns som en bra uppladdning inför tentan imorgon ;) Focus tycker det är störtroligt att busa/bråka med mamma och jag tror inte att hon tycker något annat heller.
Fritz blev helt tokig när han träffade henne och hade det längsta hälsningsil jag har vairit med om, men nu håller han en rätt låg profil :)

Nu är det Greys anatomy!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Verkar som ni haft en trevlig kväll :)
Lycka till på tentan imorgon!

Sandra sa...

Duktiga lilla Focus som spårar så fint! Nu har nog alla valpar utom Svansen fått spåra på ett eller annat sätt! :)