måndag 6 oktober 2008

14 veckor, festligheter och bakissöndag

Då var helgen som jag längtat efter så mycket över. Jag kände att Focus kunde vara ensammen hemma i ca 3 timmar på kvällen så jag skulle få gå ut på krogen. Jag har verkligen saknat att dansa och bara släppa lös.
Vi började med att dricka vin, spela spel och prata ett ton skit hemma hos mig och Fritz och Focus blev partyhundar. Vi blev väl kanske 10 st i slutändan.
Focus revsönder ett mjukisdjur så det låg stoppning runt hela köksgolvet. Sen hade jag tagit med mig jättemånga yoghurtkoppar från jobbet också som folket ville äta (dessa låg på golvet sen när jag kom hem. Fritz är ju proffs på att skjuta ut stolar och hoppa upp och äta vad som finns på bordet).
Utgången blev väl inte riktigt som jag tänkt. Jag blev avvisad från stället vi skulle in på. Har väl aldrig hänt tidigare. Jag var ju riktigt städad. Grejen var att en vakt hade sagt till oss när vi stod och väntade på resten av gänget, att jag skulle hälla ut ölen jag drack (utanför kön) eller gå på andra sidan gatan. Jag valde det senare. När jag sedan skulle gå in så fick jag ett "du är inte välkommen här" i ansiktet. Jag fattade ingenting först men sen sa han: Du drack upp ölen.. Jag blev faktiskt rätt ledsen över det. Jag ville ju verkligen ut när jag nu äntligen hade chansen.
Vissa är verkligen griniga. Jag kände att det inte var värt att tjafsa så jag åkte hem istället. Mina pojkar låg och sov så gott på filtarna när jag kom hem så det hade gått jättebra!

Sen fyllde ju Focus 14 veckor i lördags. Han hade inte gått upp mer än 0,6 kg, så 10,8 väger han nu, men å andra sidan har han inte alls blivit lång och gänglig än, så hans växtkurva ser lite annorlunda ut från Coffeas.

Söndagen var jag lite seg på att ta tag i städningen. Det låg ju tussar och yoghurtkoppar över hela köket! Obligatosriska pizzan, sova från och till, och en kladdkaka hade inte varit dumt. Jag hade dock inga ägg, så det fick bli morotsdipp istället. Fast det var ju inte så illa det heller, sen vare ju nyttigare också.
Tog mig på en lång (i tid sett) promenad med jyckarna också...i regnet..=) Ska bli skönt när Focus blir lite större så man kan ta lite längre (i km) promenader och med lite fart =) Nu var det dock jättebra tempo. Det känns skönt att ha något att skylla på när man inte riktigt orkar gå fort.

1 kommentar:

Sandra sa...

Förutom avvisandet (larvigt) så verkar du haft en bra helg! Duktiga Focus som fixar ensamheten så fint! Svansa är också jätteduktig på det så jag ska inte klaga.

Kramis