lördag 11 oktober 2008

Utgång och vägning

Igår så var Sanna och Ylva här och drack lite vin med mig. Riktigt trevligt. Lisa kom på slutet också. Hundarna låg utslagna under bordet och jag lyckades få en riktigt rolig bild på fyllehunden Focus =) jag har börjat ha kameran på vardagsrumsbordet, för när man sitter här så gör de alltid något roligt.
Den här kvällen tog jag mig faktiskt ut också! Så himla roligt det var! Jag dansade och dansade och dansade. Idag har jag så sjukt ont i fötterna, men det gör absolut ingenting. I slutet var det kanske 5 gånger fler killar än tjejer på dansgolvet. Behöver jag säga att jag trivdes? =)

Idag så vägde jag Focus också. Han vägde 11,3 kg. Han går verkligen upp mycket saktare än sin kullbror, men jag gör mitt bästa för att inte oroa mig =)
Jag började fundera över hans öron igår också. Ett har som fallit tillbaka. Det enda hänger fram som det alltid gjort, men nu har jag efter tips från Sandra tejpat det andra så att det ska komma fram. Får väl se om jag gjort det rätt.
Jag ska ta ståbilder på honom också när jag får någon som hjälper mig, för själv är det nästan omöjligt att ta på honom.

Måste berätta lite om Fritz och lydnadsträningen också. Igår så var jag och tränade på gräsytan nedanför min lägenhet och det gick huuuuur bra som helst! (Enligt mig 10or hela vägen;) Jag fick till och med pupblik av en man som förundrades över hur bra kontakt vi hade (jag har väl aldrig fått den kommentaren någonsin tidigare, men nu var det faktiskt befogat).
Jag försökte binda upp Focus medan jag tränade, men han gnällde och skällde så mycket så jag tränade platsliggning med fritz medan jag gick upp med Focusen. När jag kom tillbaka så låg han så snällt kvar =)
Jag försökte även få honom att ta pauser och lukta lite på vägkanten med han ville inte alls! Han tittade hela tiden på mig och vill jobba. Måste jag säga att jag är så stolt att jag håller på att svämma över? :D

Här kommer lite bilder från gårdagen


Bus med Ylvas Bodil.


Ylva försökte mys med Focus.. Inte helt lätt alla gånger..


Men till slut så =)


Sanna Drack ett passande vin =)


Focus hade druckit något glas för mycket.


Fritz joinade en stund senare.


Slagna hjältar..


Dageneftermys


Focus kan dock inte mysa så länge i sträck

1 kommentar:

Sandra sa...

Härligt med en lyckad utekväll! Jag har också skitont i fötterna idag men det beror på en långpromenad i gummistövlar...
Du ska vara himlans stolt över Fritz framsteg på lydnadsplanen!!!
Mejla gärna en bild på det tejpade örat!

Kram!