tisdag 16 september 2008

Viltspår igen

Idag var vi ute på viltspårsäventyr igen. Vi lyckades locka med fem människor och 8 hundar. Nästan lite väl många. Det blev så bökigt när man inte riktigt kunde organisera vem som skulle lägga vilka spår och så vidare.
Focus fick vila idag från spårandet, så jag lät honom bara leka och lära känna klöven lite. Jag tror att det hade blivit för mycket för honom om han ska få leka innan också.
Lisa la ett 300 meters spår till Fritz med två vinklar. När vi gick spåret så njöt jag verkligen av att se honom jobba. Jag behövde verkligen inte kolla efter snitslarna utan kollade bara på Fritz som spårade såååå bra!! Jag var så nöjd med honom. Jag behövde det eftersom att hade varit riktigt bråkig och skulle morra och mopsa sig hela tiden innan mot den andra hanen. Jag blir så ledsen när det blir så där. Det är ju inte så kul när han inte ska gå och ha lös bland andra hanar, men så är det väl. Körde lite ny taktik med honom nu. Han fick vara lös, men så fort han morrade minsta lilla så åkte han in i bagaget. Det verkade funka lite i alla fall. Alla små vinster.. =)
Men jag är så sjukt nöjd med spåret så det får överväga allt det andra. Nästa gång blir det ett 600 meters eller ett 300 meters med bloduppehåll.

Det är inte så lätt att få alla 8 hundar att sitta still när det är två valpar och ung tik med. Att alla dessutom var övertaggade på klövarna gjorde det hela inte lättare. Vi gjorde vårt bästa i alla fall och här är resultatet =)



Från vänster: Lisa E med sin cocker Wilma och lånekooikern Mitra, jag med Fritz bakom mig och Focus som försöker smita mellan benen, Katja med tollarvalpen Zindra, Erika med veteranflatten Albin och sist Emma med sina bedlingtons Casper och Grynet.

Uppdatering:

Fick veta nu att min älskling visst hade ett bloduppehåll på spåret idag. Lisa hade inte blodat en bit... nu är jag så stolt så jag håller på att dö! Han reagerade ju inte ens på det!!! Wie!!

2 kommentarer:

Sabine sa...

Hejsan Lisa!
N har jag fixat till mitt lösenord så jag kan kommentera din blogg!
Va kul ni verkar ha d ni tre och duktiga!!
Focus e ju helt bedårande och lik sin syster verkar det som.
Nu har vi precis varit på valpkurs och Daisy skötte sig utmärkt!Kram

Sandra sa...

Duktig Fritz!!!