onsdag 24 september 2008

Klipp

Jag var och klippte mig idag. det behövdes verkligen. Eftersom att jag inte riktigt prioriterar mitt hår så högt, så klipper jag mig kanske en gång per år, och nu var det som sagt dags.
Hade bokat på salongen som ligger alldels i närheten av Nydala eftersom att jag inte orkade ta mig ner till stan.
Började med att sätta mig i den förbannade stolen. Helt plötsligt så var jag 10 gånger bredare än vanligt och alla röda prickar i ansiktet lyste upp som aldrig förr. Försökte förklara hur jag ville ha det medan jag undvek att titta på mitt blekfeta ansikte i spegeln.
Iväg och tvätta håret. Det bästa som finns. Jag kan somna i den där stolen.
Sätta sig i klippstolen. Tittar på mig själv. Det syntes inte längre att jag hade så jätteslitet hår, men ack så väl utväxten syntes! Man känner sig inte som någon prinsessa, utan mer som en dränkt katt. Suck!
Först fick jag åka ner i stolen för att jag är rätt lång. Sen pumpades jag upp igen eftersom att jag har så långt hår (funderade på om jag skulle ha tagit soprtbh:n istället, för det guppade rätt rejält.)
När väl klippandet satte gång skulle man kunna tro att hon rakade mig. Det var hur mycket hår som helst som for bort, även om det bara försvann kanske 4-5 cm på längden. All urklippning gjorde sitt =)

Nöjd med resultatet som blev i alla fall. Jag var till och med så modig att jag sa till när jag inte riktigt tyckte att det blev bra så resultatet blev so jag väntat mig! Stolt!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Din frisörberättelse kunde lika gärna handlat om mig! Iaf sånär som på att jag inte ens går till frisören en gång om året och att jag tvärhatar duschstolen där jag får panik och tokont i nacken efter tre sekunder.
Det är iaf hur skönt som helst att ha det gjort och känna sig lite fin!!!

Jossan sa...

Duktig du! Så långt har jag inte kommit än, jag går hem och gråter i tysthet istället. Och du gör en perfekt beskrivning, även om jag kände mig hyffsad när jag gick hemifrån ser man alltid förjävlig ut i frisörspegeln.. men det är väl som provhyttssyndromet;)