torsdag 25 september 2008

Inofficiell agilitytävling

Nu har jag och Fritz varit i farten igen! Och vilken fart sen! Det var ungefär 25 ekipage i den lätta klassen om man slog ihop alla storleksklasser.
Jag och Fritz gjorde ett superlopp och var under referenstiden med 20 (!) sekunder.
Vi lyckades till och med stå oss i nästan all konkurrens från largesidan också. Det var bara en borderkorsning som var snabbare. Det stod att han hade 20 sek, men stilen var otydlig och jag tror banne mig att det stod 30 där ändå.. Så tvåa kom vi och jag är skitnöjd! Man fick köra samma bana två¨gånger och så skulle man räkna det bästa resultatet. Egentligen är det ju helt hopplöst för ett litet ångfartyg som Fritz att tävla mot racerbåtar som border collies, men man gör ju sitt bästa.
Eftersom att det första gick så bra så provade jag att tagga upp honom rejält innan det andra när det första som hade säkrat en nolla i alla fall.
Den nya tekniken fungerade inte alls. Han sprang helt förbi slalomet.. Det var som att han inte såg det. Han var alldeles för taggad, men nu vet vi att vi ska tagga lagom i framtiden.
Det har var en bra genomkörare till helgen i Ö-vik!

Imorgon ska jag jobba också.. Det känns såååå kul! Även om det är ett sjukt enformigt jobb så får jag komma ut och vara lite social. Det är faktiskt riktigt tungt att vara själv och ta hand om en valp. Även om Maria är hemma ibland när hon inte ska göra något annat så blir det att spendera mesta tiden hemma.... ensammen (utan mänskligt sällskap vill säga).
Men nu ska jag i alla fall få göra något annat i förhoppningsvis minst 10 timmar, och tjäna lite pengar på köpet. Erika är guld värd som avlastar mig lite. Jag ångrar inte en sekund att jag köpte Focus, men jag trodde inte att det var att vara hemma som skulle vara jobbigt. Jag trodde att han skulle vara galen otämjd och helt vansinnig, och att det skulle vara det som skulle vara jobbigt, men han är ganska lugnt och fin när man är inne (dock några tokryck då det är sovdags) Jag hade som ställt in mig på fel grej.

Nu ska jag fortsätta att se lite "vem kan slå Filip och Fredrik"

2 kommentarer:

Mamma sa...

Men vilken guldklimp du har fått på banan/ fast det visste jag ju, dina gossar är ju guld hur som helst. Pussa från mej/ Kram

Sandra sa...

Duktiga Fritzgubben då!!!

Skönt att komma ur huset lite ibland och få chansen att sakna de fyrbenta lite. Det är nog nyttigt även om det bara är för några timmar!!