lördag 20 september 2008

Agility, 12 veckor och tentaplugg

Om vi ska börja sammanfatta helgen med agilityn.

Lopp 1 hoppklass 1, antal startande 21.

Fick inte någon riktigt bra start. Den lilla räkan rev andra hindret :S Det var inte bra får då är man ju uträknad på en gång. Annars gick loppet himla kontrollerat tycker jag. En viiiiid sväng hade han vid ett hinder, men tog slalomet klockrent.

Resultat: 5 fel och en 6e placering

Lopp 2 agilityklass 1, antal startande 21

Vad göööör han?! Han tjuvstartar! Det har han aldrig gjort tidigare. Jag hann inte placera mig där jag ville och därför så blev slalomet fel massor med gånger. Jag tog en liten egen väg och därmed en disk, men han gick bra i slutet i alla fall. Riktigt besviken över tjuvstarten, men jaja, sånt som händer, bara att träna mer!

Resultat: Diskning

12 veckors valpen lördag (+ min namnsdag)

Vikt: 9 pannor!

Mattegris?
Jag läste på Sandra (uppfödarens) blogg att många utav valparna är mattegrisar. Inte min gosse ska jag säga. Här kan vem som helst stoppa honom under armen och dra iväg med honom. Visst känns det bra att han är glad i folk, men det känns lite knäppt att han inte tycker mest om mig. Han är mycket gladare i Maria än i mig. Tur att jag har Fritz, för DÄR är det verkligen inga tveksamheter om vem som är nummer ett i hans ögon! Då är det bara matte som gäller, på gott och ont.

Sen att syskonen blivit vildare?
Hmmm.. inte Focus.. han är rätt lugn av sig ändå. Lite oroande faktiskt eftersom att jag vill ha en hund som vill vill vill efter att ha haft Fritz ett tag nu. Fast å andra sidan är jag inte så oroad när jag tänker efter. Jag har i alla fall fått en hund som söker kontakt myyyyyycket mer än vad Fritz någonsin gjort eller kommer att göra. Så jag är ju egentligen nöjd i vilket fall.

Rumsrenheten då?
ja, det går ju, men säga till gör han inte. Det är bara ut med honom ganska ofta. Mycket mindre ofta i och för sig, men de där tre vångingarna gör att man drar sig lite.

Sovmorgon?
Faktiskt har det börjat krypa närmare och närmare 7 på morgon nu som man går och lägger sig vid 22.30-23. Känns såååå skönt!

Fritz och Focus.
Det går också, men stackars Fritz får stå ut med mycket. Inte nog med att han hänger honom i öronen hela tiden. Har han börjat försöka rida honom också. Vilken förnedring! Annars så leker de i alla fall en gång per dag nu! Framsteg :D

Mat?
Ja tack, och ofta. Blir panik om han inte får det fort fort fort.

Andra hundar?
Han muffar lite åt dem om han bara får sitta still och titta på när de går förbi, men får han sen hälsa är det lek som gäller, inga reservationer då =)

Favoriten?
ALBIN - jätteflatten! De leker förvånansvärt bra ihop, dock så fick han lite däng igår, mest troligt för att han var för intensiv, fast å andra sidan lär han ju sig då vart gränsen går.

Favoritleksaken?
Ett cockermjukisdjur som jag fick av en gammal pojkvän en gång i tiden. Dock väldigt näslös nuförtiden.

Ensamhetsträning?
Går jättebra! Mycket säkert för att han har Fritz, men det är inget gnäll eller så. Han tuggade lite min byrå i hallen där ett tag, men jag satte buren i ena hörnet på den med luckan öppen och sen dess har det inte varit något mer tugg. Han lägger sig i buren istället. Sen är byrån fallfärdig ändå, så det spelar mindre roll.

Folk som stannat och frågat om de fått klappa Focus?
12238619 st

Folk som frågat om de får klappa Fritz?
1

Tenta på måndag.. vill inte. Jag är sämst på att plugga. Noll motivation! Känns ändå ganska basic så vi får se hur det går. Erika är jätteduktigt och har stängt in sig på sitt rum och pluggar, medan jag sitter och uppdaterar blogg. Så värdelös man är..

1 kommentar:

Sandra sa...

Angående vildheten så har jag en teori om att både temperament och fysik vid 8 veckor säger mer om hur de kommer att bli som färdiga vuxna än vad det gör under resten av uppväxten. Om detta stämmer har jag ingen aning om, men isåfall kommer ju Stella och Focus (som var klart vildast och tuffast vid 8 v) bli mest "fräs" i sen! Vi som har galna valpar nu kommer isåfall få lugnare vuxna... ;) En helt obevisad teori som sagt! :)