lördag 13 september 2008

Utställning Umeå BHK

Var ju och kollade på utställning idag också. Fritz och Focus fick vara hemma hos Erika och busa med Albin. Jag har blivit lite inspirerad av Milous matte att ta kort på alla hundarna, men jag skäms nästan över kvalitén på min kamera så ha överseende är ni bussiga.

Jag kollade först lite på min klasskompis Emmas supergoa boxertik Svea. Sikken pärla hon var! Hon ställdes ut i unghundsklass och blev 1a med HP och verkligen superkritik!




Först ut av aussisarna var valphanen Black zones droop mccool.

Han fick 1a med HP.
Och sedan tiken Fätorpets tussilago (Meja).

Även hon fick 1a med HP
Hanen blev BIR och Meja blev BIM


Sen var det de vuxnas tur. Först var juniorkillen Coworkers snowflake.


Han fick en slät 1a.

Unghundskillen Sunsilk blue shadow


Han fick tyvärr en 2a.

Öppenklass hanar bestod av Faro flax ceres

1a, CK och fick även där med ett cert. Sitt andra och förstått det rätt =)

Öppenklasstiken Tres colores Nelly (överseende med stavning tack =)

Hon fick 1a CK och cert. BIRet vann hanen i slutändan.

Domare var Kurt Nilsson. Han dömde mig och Fritz på våran första utställning och jag tycker att han har ett trevligt uppförande. Förklarar så man förstår varför han väljer som han gör och är allmänt trevlig. Sen om han är duktig på att döma är jag kanske inte den bästa på att avgöra, men det är han säkert =)

Inga kommentarer: