söndag 28 september 2008

Helgen i Ö-vik

Jajjemensan.. i fredags bar det som sagt var iväg till Ö-vik för nya utmaningar för mig och lillFritz. Vi skulle sova hos en kompis kompis så jag hade packat med mig luftmadrass. För den som inte känner känner min gammcocker så kan jag berätta nu att han har ett uselt föremålsintresse, men det finns en kategori "leksaker" som han tänder till på ORDENTLIGT! Uppblåsbara saker. Inte så praktiskt eftersom att de håller i ca 5 sekunder, men det är nästan värt att skaffa några sånna bara för att han tycker att det är så kul.
Åter till luftmadrassen. Fritz blev tokig när jag skulle blåsa upp den. Det tar ju ett tag när man ska blåsa upp den manuellt, så jag satt ju ett tag och Fritz låg och hetsade upp sig och ville äta upp denna madrass. kunde knappt hålla mig för skratt när jag blåste som allra värst =)

Agilityn

Lopp 1, Agility 1
En rivning på ett annars hyfsat kontrollerat lopp, så jag var jättenöjd. Enda som sved lite var att om pinnen hade legat kvar hade jag haft min andra pinne i agility i hamn.
3a av ca 10

Lopp 2, Hopp 1
FELFIRA!! Han var sååå duktigt. Han hade en rätt vis sväng som kostade lite tid... Om jag hade varit 0,6 sekunder snabbare hade jag kommit upp i hopp 2an. jag hamnade precis utanför de platser som gav pinnar. Det är så surt. Jag kan ju inte konkurrera med turbosheltisar.
3a av ca 10

Lopp 3 agility 1
Tjohopp, ett litet missförstånd mellan oss så var det loppet kört =). Han rundade ett hinder och tog det från fel håll. Disk på en gång :S Annars mycket fin lopp!

Lopp 4 Hopp 1
Taggad till tänderna! Det var nu det skulle ske! Min och Fritz sista pinne i Hopp 1!
Allt gick faktiskt enligt planerna! FELFRITT igen!! Har väl aldrig hänt att vi är felfria två gånger på en och samma tävling tävlig! Vann gjorde vi också och därmed också en försäkring i Folksam! Jag tackar och tar emot!
Så sjukt kul! Nu får jag börja nästa säsgon i tvåan i hopp! Jag har haft som mål att gå upp i en klass i alla fall och nu har jag ju lyckats med det!!
Grattis mig och Fritz!

Annars så är jag också jättenöjd. Inget tjorv i slalom, lagomt taggad, inga psykbryt eller nått sånt. Ska ta bilder på de fina rosetterna sen också =) Måste först få hinna landa lite till.

När vi gjorde oss i ordning för att fara hemåt höll jag på att dö ihop av skratt. När jag drog ut proppen från madrassen stod båda hundarna och stirrade på den. Fritz blev tokig på den och skulle gräva upp den och Focus skällde åt luften som pyste ut! Det var faktiskt en riktigt rolig syn!

Sen kan jag ju också meddela att Focuc väger 10,2 kg 13 veckor gammal

Nu ska jag fira våra framgångar i helgen med en flottig pizza!
Lev och må!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag har inte lyckats fatta det där med poänger och pinnar och klasser i agilityn, men blev du uppflyttad till nästa klass måste det ju vara bra. Och att vinna en klass kan jag faktiskt begripa, det är alltid bra!

Sandra sa...

Grattis!!! Härligt att få avsluta säsongen på ett så bra sätt!!!

Anonym sa...

Grattis till fina resultat!