onsdag 10 september 2008

Fika, sheltie, mat på golvet och plugg

Idag har jag faktiskt tagit tag i mitt liv lite. Jag pluggade i säkert 2 timmar idag plus att jag och Fritz tog oss enkort löptur för att komma igång lite. Det var sjukt länge sen jag tränade nu så det satt på sin plats. När jag sprang förbi en grillplats vid nydalasjön såg jag ett gäng nollor. En av dem hade afroperuk och stringtrosor och dansade så fint. Fin underhållning så där på löpturen. Sprang vidare med ett leende på läpparna. Gick inte helt åt skogen att springa heller. Kände mig inte helt ur form.

När jag kom hem och skulle käka lunch med Maria så kom vi på det bästa med att ha hundar när Maria är med i leken. Maria slänger sin mat på golvet ganska ofta av olika anledningar, men jag tror inte att fritz och Focus har så mycket emot det hela =)

Var och fikade och såg lite på tv hos mig äldsta (alltså.. hon har varit med längst inte äldst som i gamlast) kompis Emeli. Focus gjorde succé som vanligt. När vi var ute och rastade honom kom en kille med ett rottis och utbrast: "Åhh! Visst är det en sheltie?!"



Aussie?!


Sheltie?!

Hmm.. nja.. kanske inte. Det är ganska roligt att höra gissningar från folk. Det är ju inte så vanligt med aussies ändå så folk gissar ju hej vilt (tänker på en kullsyster till Focus som blev tagen för en cavalier king charles).

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ja, folks gissningar på rastillhörigheten är underbara! ;) Dizzy är oftast en kuperad tollare.... hehehe! Caddy är ALLTID en berner sennen, även enligt bernerägare!!! Silly brukar folk säga collie om och det är väl minst tokigt iaf.
När vi bodde i Karlshamn lurade vi i vår idiotgranne att Caddy var en långhårig pitbull! Då fick vi äntligen vara ifred. :)

Anonym sa...

En annan variant var hon som cyklade ifatt Carrey och mig, och alltså såg helt svanslösa och brunröda Carrey enbart bakifrån, och hojtade att hon älskade border collie... Jaså, liksom? Hade jag hunnit skulle jag svarat att det gjorde absolut inte jag.

Och så korsningarna som folk gissar på. Carrey är enligt säker källa en blandning mellan St Bernhard och collie. Och blåögde Monster är husky-collie-korsning. Jorå.