fredag 26 september 2008

Jobb

Så rooligt! Jag har längtat hela veckan på att få komma och vara lite social med pojkarna på jobbet!
jag var helt speedad. Pratade nog mer än jobbade är jag rädd, men det var så befriande på nått sätt. Det var en kille som hade jobbat där 6 veckor (som jag då givetvis inte hunnit se innan) som skulle sluta och bjöd på fika så det stod härliga till! Jag åt så jag började må dåligt, men gott vare!
I slutet så suckade en av jobbarkompisarna när han såg mig och sa "jag tror aldrig jag har sett en gladare människa!" han var nog ganska less att jobba. Det blir sjukt tråkigt om man är där på heltid, men nu när jag bara hoppar in en dag och bara vill prata hela tiden så känns det asroligt!
Gjorde förresten min största tabbe på jobbet hittills idag också. Jag hade packat en pall lite dåligt (jobbar på Norrmejerier och packar ihop beställningar för den som var ovetande) och det resulterade i att när jag skulle stanna och plocka på mer saker på pallen så välte hela fronten!
Om nu någon inte visste hur stor pöl det blir av 24 liter låglaktosmjölk och 12 liter äppeljuice så kan jag säga att den blir enorm! (Focus pölar ligger i lä minsann!) Det mesta höll som tur var, men lite action på jobbet en fredag måste man ju kunna skapa när man bara är där och gästspelar :D

Nu känner jag mig som en ny människa faktiskt. När jag hämtade grabbarna sen så var Focus riktigt glad att se mig också för första gången när jag har varit borta, så då kändes det lite extra bra =)

Nu är det packning som gäller för snart drar vi ner till Ö-vik för att tävla agiliy. Får väl se hur det går för oss då. Jag hoppas så mycket på den sista pinnen i hoppklassen så vi kan avsluta säsongen med att ha gått upp i tvåan en klass i alla fall =) Håll tummarna för oss!!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Jag håller tummarna blåa för dig och Fritz i helgen!!!
Klart det är härligt att få babbla ohindrat några timmar när man annars inte har mer än hundöron att tjattra för!!! Jag känner mer än väl igen mig är jag rädd! ;)

Kramis och lycka till!!!

Anonym sa...

Lite som att ha småbarn. Hur roligt det än är så kan man behöva få prata med någon som säger något mera intelligent än "dä" ibland.

Såklart tummarna hålls för dig och Fritz!

Sandra sa...

Grattis på 3-månadersdagen!!!

Jossan sa...

vi håller tummarna, hoppas det gick bra på tävlingen:)

Anonym sa...

Hej! Lycka till på tävlingen!!

Håller med dig om att det är kul att jobba när man bara kommer in nån gång ibland! Speciellt om det är trevliga arbetskollogor man får umgås med. Men när man gör det var & varannan dag kan man börja bli rätt less...

/helene