söndag 21 september 2008

Agility dag 2 + bilder 12 veckor

Lopp 3 Agilityklass 1

Nu såg jag verkligen till så att han inte tjuvstartade! Loppet gick bra faktiskt, fast han var så sjukt övertaggad att han spang ur slalomet sista pinnen, så vi fick fem fel :S Till min stora överaskning så kom vi ändå på en 2a plats (med 3 hundradelar tillgodo på 3an=). Såg sen på filmen att kontaktfälten inte var riktigt lika säkra som jag trodde att de var. Det är på gräsnsen hela tiden. Måste tränas!!

Resultat 2a plats med 5 fel.

Loppp 4 Hoppklass 1

För att han inte skulle börja klia sig från halsbandet eller ruska på sig efteråt så tog jag av det en stund innan och BAR honom in på banan (det är lite skillnad på honom och Focus). Det gick faktsikt bra. Han tog en liten vid sväng en gång och höll på att springa förbi ett hinder, men jag hann hejda honom. Slalomet tog han (hade taggat ner honom lite innan), tre sista hindrena hörde jag honom slå lätt i ett så när jag kom imål så tittade jag bakåt för att se om pinnarna föll ner.
Jag tittade bak,
försökte hitta den nedfallna pinnen,
såg ut som ett fån,
hörde speakern..... "Felfritt lopp av Lisa och Fritz och de tar sig upp i lednignen!"
Fick med ett litet glädjeskutt för alla pinnar låg kvar där de skulle!

Behöll ledningen också, så med en klassvinst så tog vi våran andra pinne i Hoppklass 1 :D Hur nöjd som helst med min stora skrutt idag!!



Sen så tog vi lite bilder på den lilla skrutten också. Så här såg han ut när han fyllde 12 veckor.


3 kommentarer:

Sandra sa...

"Mina" små pojkar är riktigt fina!!! Stolt som en tupp är jag!!!

Grattis till välförtjänta pinnen Fritz!!!

Jossan sa...

Grattis grattis, vad kul med en pinne! Inte illa jobbat.. man blir sugen själv när man läser :)

Jossan sa...

Japp! Och era är mkt bättre frånsett att de är lite för långa och lite för mörka ;)