söndag 31 augusti 2008

Tidiga mornar

Igår ville han upp 04,30 och idag samma sak. Jag hoppas hoppas att han kan sova lite längre när han har vant sig vid mig och Umeå. Han var i varje fall lugnare i natt än när vi sov i Nyköping, så jag tror att jag ser ljuset =)
Sen att valpar ska sova så mycket. Det tror jag är en myt! Det känns som att han är vaken jämt. Alltid är det någon sko/möbel/påse eller tröja han tuggar på, men släpper ändå när man säger åt honom. Fast det är som att han måste testa allt för att se vad som är tillåtet.

Jag vågade mig på att lägga på mitt nya fuskläder överkast i dag. Han har varit och nosat på det, men provade inte tugga, så om jag har tur så får det vara i fred. Det är så snyggt!
Jag köpte det i Ullared. Jag och Erika tog en sväng förbi där innan vi hämtade Focus. När vi kom dit skrattade vi åt de som kom ut med överfulla kundvagnar och funderade över hur tusan man kan köpa så mycket. Jag tänkte mig att ge-kås skulle vara ungefär som ÖB. Men när vi väl kom in var det hur stort som helst och faktiskt riktigt fina saker. Jag trodde att det skulle vara samma kassa sortiment som typ Rusta, men det här var både billigt och snyggt!
Och vad gjorde vi om inte kom ut med lika mycket saker som alla andra =)
Köpte bland annat:

Täckjacka, täckbyxor
läderöverkasst med två kuddar
höstzipjacka
spetslampa till rummet (leker för övrigt händig här. Jag måste skarva sladden för att den ska räcka, ska in handla eltejp idag)
trangiakök
godis och leksaker till hundarna
grytlappar
underkläder i massor (har inget rent sen allt resande)
två krukor och blommor till dem
.. och så en massa småsaker

Riktigt nöjd är jag minsann. Nu bär det av till tvättstugan! Välbehövligt!!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hehehe! Här märks det att brorsan flyttat för Svansa sover ungefär en timme längre på morgonen nu! :)
Han kommer med all sannolikhet sova både bättre om nätterna och under dagarna när han blivit lite hemmastadd. Tjuvandet och tuggandet lär du däremot få diskutera ett tag till! ;)

Jossan sa...

haha, halv 5 är ju lyx! de första nätterna va Stella nöjd med sovandet klockan 01.30. Hon vaknar fortfarande då men somnar om till halv 6 ungefär! Skönt att va hemma förstår jag :)