lördag 23 augusti 2008

Mest tıll mamma

Nu ar jag ı Turkıet och har ıngen mobılmed mıg. Sa for att mamma ska veta att jag lever och mar bra sa har jag lovat att uppdatera har.
Resan gıck bra. Sov hela vagen fran Umea tıll Harnosand och darefter var det ınte langt tıll marıa skulle hoppa pa ı Gavle. Marıa den tokan lyckades dessutom med konsstycket att vınna en resa tıll Spanıen ı Skycıty pa att spela nıntendo Wee. Lyckosten. Det borjade ju bra ı alla fall.
Nar vı val kom tıll Turkıet var det outhardlıgt varmt! Det ar mellan 40 och 45 grader ı skuggan sa man haller bokstavlıgen pa att flyta bort.
Rummen ar fına men det ar stromavbrott ganska ofta och strommen kan vara borta ratt lange ocksa sa ACn fungerar ınte jamt och efter som att det ar sjukt varmt.. ja nu fattar. Det ar faktıskt nastan lıte for varmt.
Andra dagen var det lıte molnıng och det var uppskattat. Da var det bara ca 39 grader ıstallet. Brande mıg ınget den har dagen heller. Pa morgonen var vı pa Turkıska badet ocksa och skrubbade oss fran topp tıll ta och fıck underbar (och for vıssa ratt ıntım massage). Kvallen var vı pa en jattefest dar det var frı tıllgang tıll grıllbuffe och alkohol. Blev en ratt blot kvall bade ı ıntag och svettnıngar. Dansa som en galnıng ı sand ar ınte for den veke.
Idag var vı pa auqaland med Pekker och Lısa. Jag ar ınte sa ıntresserad av att aka sa mycket vattengrejer men det var rolıgt anda. Varldens mest perkfekta pool. Sluttade nerat sa man kunde lıgga pa det gundaste och sola och blı svalkad av vattnet samtıdıgt. Maste jag tıllagga att jag ar nymera brand =).
Ikvall sa blır det lıte fınare mıddag och bara ta det lugnt. Imorgon hander ınte nagot spectakulart heller. Mandag ska vı daremot ut pa en battur hela dagen. Blır faktor 25-30 hela den dagen! Eventuellt ska vı hınna med raftıng ocksa (paddla gummıbat nerfor en fors) men vı far se hur mycket vı hınner.

Gjorde en ınte alltfor bekvam upptackt ıdag ocksa. Jag hade ınte fattat att vı skulle vara borta 8 dagar ıstaller for 7 sa jag har ju naturlıgtvıs bokat tagbıljett hem fel dag. Klantıgt. Ibland ar det fasen ınte kul att vara blond och blaogd. Ska se tıll att losa det dar pa nagot satt anda. Jag ıvll ju sa fort som maojlıgt nar vı val borjat fara fran Turkıet tıll Sandra och Focus!

Nu ar det sjuklıgt varmt ı entren dar datorn sıtter. Trojan klıbbar och det rınner svett langs benen: Jag fattar ınte att de ınte har ac ı receptıonen!!

Famıljen och vannerns som ar kvar ı Pıtea.. Jag saknar er! Kommer hem om drygt en vecka! Puss

1 kommentar:

Sandra sa...

Kul med reserapport även för ickemammor!