söndag 10 augusti 2008

Helgen

Jag har haft fullt upp hela helgen. I fredags slutade jag klockan 13 och for direkt hem för att göra slingor på the playmate of the year, Anna.




Jag hann även busa lite med Fritz medan färgen verkade.



Så fort det var klart så drog jag Sanna och Anna en sväng på Maxi för att handla. Jag och Sanna skulle nämligen ha en tacodate med ett glas vin. Så det vara bara handla och fixa i ordning på en gång. Mycket prat och lite slötittande på några komediserier senare kände jag att jag var tvungen hem. Jag och Fritz skulle ju upp på agilitytävling lördagen, så klockan var ställd på 0600.

Själva tävlingarna gick rent åt skogen faktiskt. Jag vet inte riktigt vad som hände. Han som aldrig tjorvar i slalomet på träning fick fel där hela tiden, sen sprang han förbi platta tunneln första loppet. Andra loppet så var jag jättenoga med att vara tydlig vid just den, men istället för att springa rakt fram och igenom så vek han av precis i mynningen. Jäkla skit! Diskade oss med flit i båda loppen eftersom att jag tyckte att det var bättre att ta om hinder som han gjorde galet när jag ändå hade några fel. Var inte riktigt som jag hade tänkt mig, men jag hade riktigt trevlig på sidan om med Victoria och Isabell istället =)



Jag vet att det ser ut om att jag håller på att strypa honom med så var icket fallet =).

Jag hade även lite bråttom hem eftersom att jag skulle få besök också. Jag trodde att vi skulle vara hemma vid 18 så jag skulle hinna dammsuga och göra iordning allting, men det var närmare 2130 som vi landade i Umeå. Jag var riktigt trött, men stressade ändå för att hinna duscha och fixa iordning kex och ostbrickan som var utlovad.
När Patrik ringde för vägbeskrivning så blev han stoppad av polisen. När han försökte söka efter skyltar till Nydalahöjd så höll han på att köra på en polisbil. Det var ju kanske inte det smartaste att göra en lördagskväll vid 22-tiden. Polisen blev galet arg, vilket man kanske kan förstå, så Patrik fick en prick för vårdslöshet i trafik. Så illa kan det gå, och jag tror inte att han kommer att prata så mycket i mobiltelefon medan han kör i framtiden. =) Eller i alla fall hålla bättre utkik för polisbilar =)

Idag har vi mest slöat. Sett på tv, skrapat trisslotter och lagat mat. Jag, Lisa och en som Lisa känner var ute och la ett viltspår också. Det gick faktiskt ganska bra. Han gjorde några lovar utanför spåret, men utan hjälp så hittade han ju faktiskt klöven, så jag är nöjd. Ska lägga ut ett i morgon också eftersom att jag är ledig.
Pinnarna som Fritz hade i pälsen efteråt var inte att leka med. Många små ljungkvistar som fastnar hur lätt som helst i behänget under magen, så det blev ner i bakaret på en gång för den stackarn.

Jag har också fått en uppdatering för hur Focus utvecklas mentalt. Han är tydligen vildast, men ändå den som är mest social. Det gjorde mig faktiskt sjuk lättad eftersom att jag har varit lite orolig att jag ska få en hund som är lika tillbakadragen som Fritz. Visserligen är det väl lite skillnad i att ta en valp och få vara med och forma från början än att ta en omplacering, men det känns ändå som att det var den bästa egenskapen Focus kunde ha. =) Åh vad jag längtar efter att få hämta honom och få träffa Sandra som är matte för tillfället. Men det är inte länge kvar nu!

Sov gott!

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag förstår att du längtar! Och jag lovar att han är en social liten prick som helst av allt nog bara vill vara med och det hörs när han blir instängd i hagen med sina syskon. ;)