måndag 28 juli 2008

Sol bad och träning

Tog mig en rejält sovmorgon i morse. Inte förrän 10.45 steg jag upp. Kommer inte ens ihåg senast jag sov så länge. Måste ju passa på nu innan valpen kommer. Då lär det ju inte bli mycket sömn.
Cyklade ner till stranden och badade och solade med Fritz och Sanna. Låg där från 12-16. Fritz var inte lika lycklig när han fick ligga i skuggen. Han fick sin berömda tjurarmin och låg bara och blängde på oss.




Tjurarminen

Bus med Sanna



Inte hetast, men det är dock jag med Fritz.


Sötnosen


Hem, äta, iksu, spela badminton med Sanna. Hon fick 8 (!) poäng som mest den här gången. Förra var rekordet 5, så bättre blir det väl, och i och med det så blir det ju roligare att spela. Jag funderar dock på hur jag ska få henne att fortsätta träna med mig eftersom att hon totalt gav upp på stepmuskelpasset efteråt. Jag kanske inte ska pressa henne så hårt i början, eller vad säger du Sanna? ;)

Direkt efter det drog jag iväg till brukshundklubben och tränade först lite agility med Fritz. Han är skitduktig! Idag rev han inga hinder på banan jag körde!! Jag blev sjukt nöjd. Pratade lite med folk där ute och tränade sen lite lydnad. Gick jättebra också! Jag förstår inte vad som har hänt med honom. Han måste ha förstått att det kommer en annan hund i familjen snart så han gör allt för att behaga mig nu. Inte mig emot =) Vi har fortfarande problem med att hålla uppe kontkaten under det fria följet, men vi ska jobba på saken till debuten.


Så här tror jag det går för oss i nuläget:


Platsliggning - klockren!

Tandvisning - kan backa lite, men kommer med all säkerhet inte att vilja fly eller vara arg.

Linförlighet - får vi en femma så är jag nöjd

Läggande under gång - Ja du.. ena gången slänger han sig ner, andra så ställer han sig, men jag tror på att han fixar det!

Ställade under gång - Jo, det ska han fixa

Inkallning - borde gå klockrent! Han har blivit jätteduktig på att jobba med rumpan helt plötsligt.

Apportering - Enda som kan vara lite knepigt är nog att han tar den innan kommando. Men jag tror på en 10a.

Hopp över hinder - Tack vare agilityn och fin inkallning annars så blir det 10.

Helhetsintryck - Ja du... eftersom jag inte vet hur de bedömmer det här riktigt så har jag ingen aning.

MÅL: Med tanke på att Fritz kan vara lite tankspridd och nosig så är jag nöjd med över 100 poäng, dvs ett tredjepris.



Tandvisning =)

Efter ytterligare lite prat och vila körde vi agility igen och han satsade allt! Han var inte alls less. Som sagt.. någon måste ha skvallrat för honom att det ska komma en valp hem. Hoppas att det går bra på den inofficiella agilitytävligen i morgon. Efter idag så kanske jag kommer att ha lite höga förväntningar på honom. Nu har jag i alla fall lärt mig att inte vara sur om det inte går som jag vill. Fritz är ju ändå min stjärna i slutändan =)

Inga kommentarer: