lördag 26 juli 2008

Piteå dansar och ler!

Tänkte särskilja hundinlägget från festinlägget.

Jag och Sanna befinner oss nu i Piteå för att svira ute på gatorna i staden ikväll.
Inledde faktiskt med en 5 km springtur på Grisberget. Sanna har tydligen aldrig sprungit så långt, så hon kan känna sig stolt. Jag tror dock att den som flåsade mest av oss alla var Fritz. Han somnade direkt efter frukosten när vi kom hem. Helt utslagen. Hoppas att det håller i sig ikväll också när han ska skötas av mamma och pappa.

Vi har besökt staden på dagen, ätit mat, köpt kläder, kisat mot solen och köpt remmar.

Vi har hunnit ut till stugan idag också och badat lite. Så fick Sanna se hur det var där. Det är ju faktiskt mitt paradis!

Nu sitter vi och nördar framför varsin dator för att finna det inre lugnet innan vi drar vidare till Malin och hälsar på en snabbis innan vi går in till stan. Jag ska se Magnus Uggla! Han är sååå bra. Hans texter är verkligen humoristiska och halvsanna. Såg honom för två år sen när han var här förra gången. Det var ett så sjukt bra uppträdande. Många gamla klassiker blandat med då nya låtar. När hela publiken sjöng "Trubaduren" ville jag bara grina. Det var så bra!

Nu är det fixeri, mat och dricka som hägrar!

Inga kommentarer: