tisdag 29 juli 2008

Inofficiell agilitytävling

Jag blev inringd idag på jobbet. Bra! Blev ca 500 kr extra som går direkt till valpkassan =)

Tävlingen gick lite som det gick. Man fick köra samma bana två gånger och det bästa resultatet räknades. Första varvet gick ganska bra fram till slalomet. Det var ingen svårt ingång alls. Det var bara Fritz som fick för sig att han skulle nosa i det högra gräset på sidan. Illa. Var inte alls som jag tänkt mig. Jag tappade lite fokus (jag tror nästan att valpen ska få heta det nu) sen så vi diskade oss. Andra varvet gick jätte bra! Eld i baken hade han, men som det oftast blir när han har det så river han. 3 rivningar hann det bli tyvärr och en 14e plats.Inga poäng i sommarcupen, men farten han har i slalomet är sjukt bra! Ser det som en vinst!

Jobb i resten av veckan. Lisa ska ta Fritz och träna med honom lite på torsdag. Får väl se hur det går för dem. Han brukar ju inte ha svårt att följa andra bara man har en köttbulle i handen =)

Middag nu, lite sent men det gör inget. =)

1 kommentar:

Sandra sa...

Nu finns det lite nya bilder i min blogg... ;)