lördag 26 juli 2008

Sagt och gjort!

Nu är det besämt, nu har jag velat färdigt.

Jag har sedan ca 1,5 år tillbaka funderat på vad jag ska skaffa mig som andrahund. Jag bestämde mig ganska fort för en australian shepherd, och har väl mest bara gått att väntat på att min hund eventuellt skulle bli så pass mogen att man skulle kunna ta in en till i familjen.

Så efter Turkiet så åker jag och Erika direkt ner till Göteborg och hämtar min valp! Jag är helt lyrisk. Jag tog kontakt med Sandra som har kenneln och fick svar att jag skulle få ta en valp om jag ville. Då blev jag lite nervös faktiskt. Nu var det ju på riktigt! Inte bara funderingar.
Men nu känns det bara bra faktiskt.

Jag vet att det kommer att bli lite besvärligt, lite sömn, mycket träning, många långa suckar och kala fläckar i hårbotten efter allt hår jag slitit, men jag vet också att det kommer att vara värt varenda hårstrå! Nu får jag lite mer att bita i än vad Fritz någonsin har gett mig =)

Så snart kommer O'Mullan's Choclate Gobby att komma till mig, Maria och Fritz på Nydalahöjd! ska bli sjukt roligt!

1 kommentar:

Sandra sa...

Duktig valpköpare som redan skaffat blogg!!! *klappar på huvudet och ger en frolic*

/uppfödaren