lördag 8 november 2008

Utställningsdags

Imorgon smäller det för en hel del av hundarna. Jag ska ställa ut mina på en inofficiell utställning i Ö-vik, Coffea ska ställa någonstans i Falunstrakten och Svansa, Orca, stella och Daisy ska ställas på Malmövalp. Hela kullen ska alltså ut, himla roligt ändå.

Jag är bara lite stressad över ordningen som de ska gå in. Focus kommer att gå först i ring 1 som ensam aussie. Fritz kommer att gå som hund nr 2 i ring 2 som ensam cocker.

Jag ska prata med arrangörerna om de kan vänta lite när jag ska in med Fritz eftersom att jag verkligen vill ställa båda två. Focus för att det är första gången, och Fritz för att jag vill träna honom till den offociella i slutet på november. I nödfall så har Emma tränat lite med Focus om det skulle krisa. Fritz måste jag nog ställa själv eftersom att han är lite speciell :)

Idag var vi och tränade på Mariehemsängarna. Jag for dit lite tidigare och körde lydnad med Fritz. Han var seg som klister. Illa. Nu blire ingen lydnadsträning förrän på onsdag!

Sen mötte Emma med Casper och Grynet upp, och även Mats med foxterriern Brutus, hansuppfödare Åsa med hennes två foxisar och ytterligare en tjej med en korthårig chihuahua, sen även Focus favorit Zindra men Katja och Stefan.

Träningen gick riktigt bra för både Fritz och Focus. Mats fick känna igenom Fritz och det gick bra, även om han aldrig hälsat på Mats tidigare. Det kanske går bra ändå det här utan att han ryggar tillbaka. Focus har bara problem att stå still när det ska kollas på honom, men det är bara för att han är glad. Det går dock åt rätt håll i alla fall.

Jag gillar egentligen inte utställningar. Jag får ont i magen över dem. Drömde till och med mardrömmar om det häromnatten. Drömde att Focus åkte på en 3a och Fritz blev nertryckt i golvet när han ryggade tillbaka på tandvisningen och blev helt förstörd. Grejen är att jag inte tycker om att allting ligger i någon annans händer. Tränar man lydnad eller agility så kan man träna mer, göra andra övningar för att få det att fungera. På utställning känner jag mig så hjälplös när det är någon annan som ska säga hur det går. Jag har ju iofs världens snyggaste hundar, och jag vill inte att någon pekar och säger att de är fula. Fast å andra sidan kan jag inte låta bli att tävla.

Sen när Sandra och gänget var så bra idag med 2 HP av 3 möjliga och 1a, 2a och 3a så känner man ju lite press också.

Nåja, det ska hur som helst bli roligt att träffa lite folk och snacka hund om inte annat :)

Nu ska jag fortsätta mysa med mina nybadade änglar, de luktar såååå gott!

Lycka till nu allihopa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Falutrakten kanske var att ta i.... Enköping är det :) 20mil enkel resa, men vad f,n...

Jag ska in som nr 45 i ringen så det lär nog dröjja innan jag vet nåt. men messar dig så snart jag kan!!!

Kram
/Marita

Anonym sa...

Hoppas det gått bra idag, nu väntar vi på uppdatering :)

/Maria