tisdag 4 november 2008

Julafton!

Det har banne mig känts som julafton idag! Idag fick jag "Brukshunden" och kunde kolla igenom allt jag ska göra i sommar! Jag skrev in alla lydnadstävlingar som kan vara aktuella, men jag kommer mest troligt inte att fara på alla beroende på hur det går för oss, men det kan ju vara kul att välja på om man skulle vilja. Sen så kommer ju faktiskt Focus debut i lydnad säkerligen någon gång under året :D

Så här ser mitt nästa år sett i tävlingar (de i fet stil är bestämda, lydnaden är lite osäkert ändå) och sen har jag lite frågetecken. Tänkte kolla lite om de går att kombinera med en klasskompis att hon vill åka hem till Falun samtidigt som kan jag tävla i lydnad och kanske träffa Marita och Coffea :). Samt att jag måste hålla koll lite på om Fritz orkar vara med mentalt, men det får bli ett senare problem.

8/2 Lydnad i Rättvik
15/2 Lydnad i Nordmaling
21-22/2 Agility i Haparanda
Mars någon gång, Inoff utställning i närheten
22/3 Lydnad i Piteå
27/3 Lydnad i Åsele
?/4 Utställning Cockerklubben Vännäs
18/4 Lydnad i Ö-vik
26/4 Lydnad i Piteå
2/5 Utställning SSRK Skellefteå
10/5 Lydnad i Piteå
15/5 Lydnad i Vännäs
17/5 Lydnad i Skellefteå
23-24/5 Agility i Skellefteå
30-31/5 Agility i Umeå
5/6 Lydnad i Umåe
6-7 Agility i Nordmaling
12/6 Lydnad i Skellefteå
13-14 Utställning i Vännäs
2/7 Lydnad i Piteå
4-5/7 Agility i Piteå
11-12/7 Agility i Boden
11/7 Agility i Mora
17/7 Lydnad i Åsele
18/7 Lydnad i Vännäs
8/8 Agility i Åsele
9/8 Agility i Strömsund
15/8 Lydnad i Skellefteå
16/8 Lydnad i Nordmaling
16/8 Brukstställning i Skellefteå
23/8 Brukstställning i Bureå
29/8 Lydnad i Holmsund
13/9 Lydnad och bruksutställning i Umeå
26/9 Lydnad i Piteå
27/8 Lydnad i Ö-vik
2/10 Lydnad i Skellefteå
4/10 Lydnad i Umeå
10/10 Lydnad i Nordmaling
24/10 Lydnad i Rättvik
31/10 Lydnad i Piteå
7/11 Lydnad i Åbyn
29/11 Utställning SSRK Umeå
8/12 Lydnad i Rättvik

Kommer att bli en miljon i anmälningsavgifter plus att jag säkert kommer att starta i viltspår också, men va fasen, det är ju det här jag tycker är roligt!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

När du åker från Falun till Rättvik så åker du förbi Bjursås där jag bor! =) Till Mora har jag 7mil.

Jag menar när jag säger. Välkomna!

kram
/Marita

sabine sa...

You go Girl!:)

Men varför får jag alltid brukshunden sist av alla?

Anonym sa...

Men Sabine det förstår du väl.... Du bor ju längst ner, då tar det väl längst tid till dig!!!

Nä. Men det kan väl för en gångs skull vara en fördel att bo här uppe i norr, långt från allt. ;)

Inte lite inspirerande att läsa Lisas planering för året.... Man kanske skulle våga sig på att sätta upp något liitet mål för lillkillen....

ska fundera på det.

/Marita

Lisa sa...

Jag tycker det är skitroligt att ni blir peppade! Det ska ni bli. Jag blir ju lätt överambisiös när det gäller hundarna. Jag vill göra allt även om jag inte riktigt kan. Så drar jag med folk folk i "fallet" och de lyckas oftast bättre än mig, men å andra sidan så har jag hjälpt till att inspirera i alla fall :D

Anonym sa...

Oh shit så ambitiöst! Jag tyckte det såg mycket ut med mina inringade tävlingar... Men du har å andra sidan redan kommit igång med Fritz och tävlar dessutom i två grenar (javisstja, spår + lydnad blir visst också två). Men det där måste väl vara i stort sett varje helg under säsongen?

Anonym sa...

Hej, gissa vilka sötnosar som åt upp min "brukshunden" idag :S Du ska tävla rejält nästa sommmar :p Vill oxå hoppas verkligen vi har fått tillbaka lusten båda två ordentligt tills dess =) Sugen på att träna någon dag?

Lisa sa...

Som sagt. Jag älskar verkligen att träna hund, och tycker att det är hur roligt som helst att tävla, så en helg utan tävlingar är bara en väntan :)
Sen när det blir så många tävlingar så blir det ju mindre träning på veckorna för att spara lite på huvudet, men det har fungerat fint för Fritz så jag fortsätter med att träna på tävlingar :)

Sandra sa...

Så ambitös du är!

Fast det är ju jag också. Iaf så länge det gäller att skriva upp tävlingar jag vill åka på... att träna vettigt och att faktiskt anmäla är en helt annan sak! ;)

Lisa sa...

Jag är rätt bra på att anmäla mig ändå :) Hittills i rå så har jag detlagit på 19 tävlingsdagar och det återstår 3 till :) Love it!