måndag 3 november 2008

Lite allt möjligt

Halloeenfesten här blev riktigt bra! Vi fick besök av bland andra, Homer och Marge Simpson, Jokern från Batman, en djävulinna, en ninja, Mr och Mrs Flintsonte, några rockers, cheerleeder och en god fe.
Bålen gjord på 2 liter sprit från Turkiet (istanblue) blev faktiskt riktigt god och gick åt fort. Alla som kom till festen hann inte ens ta del av den.
Ni ska få ett litet axplock med bilder också.
Senare på krogen var det också roligt. Jag vet inte hur många kommentarer jag fick för min utstyrsel. "Jaha, och vem försöker du lura?" "Jag behöver bikta mig, ställer du upp?" Fick lite andra grövre kommentarer också, men jag får ju skylla mig lite själv när vi går på utestället som är känt för Umeås köttmarknad, Corona.














Dagen efter hade jag rätt ont i huvudet och ville mest hålla mig stilla, men då hade jag tagit på mig jobb på söndagen. Det är bara för bra att tacka nej till eftersom att vi i stort sett får dubbelt betalt söndagar.
Upp till jobbet kl 10 och när jag väl kom dit så hade de gjort lite förändringar vilket resulterade i att vi de första 3,5 timmarna satt och spelade kort och åt godis. Det i sin tur resulterade i att dagen blev stört lång. Att dessutom alla (även jag) hade en liten slowdown för att tjäna mer pengar gjorde att dagen totalt blev 12 timmar lång och jag var helt slut! Men pegnarna kommer att lägga sig fint i fickan till lönen den 25e dec! Höll på att somna på trucken säkert tre-fyra gånger.
Så inatt var det mobil AV och skeda med Fritz. Sov i 10 timmar. UNDERBART!

Sen när jag vaknade vid 10 tiden var det jättefint väder ute så jag tog en svängi skogen med vilddjuren. Focus lekte Jesus (för visst vad det han som kunde gå på vatten?!) Nu är det hemtenta som gäller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med Halloween fest! Själv kände jag mig som jag varit på fest efter några timmar i bil och ridhus... Ja utställning är inte riktigt min grej heller. Jag blir så irriterad när det går dåligt och man inte kan påverka själv. Går det dåligt i agility så är det ju ens eget fel. Motor är ju faktiskt prio ett. Hon fick även rör och står fritt på kritiken. Det där med stå vet jag inte vart det kom ifrån men hon travade på som en galning så jag låg bakom henne :) Det kommer säkert gå toppen på söndag. Inoffare brukar vara mycket trevligare, domarna gladare och stämningen bättre. De brukar också vara mer försiktiga med hundarna så det kommer nog gå toppen ska du se!

Anonym sa...

Jag gillar nunnan Fritz;) Kolla min blogg så får du se hur mitt gäng var utklädda!:)