söndag 9 november 2008

Mer detaljerad uppdatering

Ja ni :) Det blev en superdag!
Focus som var ensam i sin klass slog till med BIR och Hp med kritiken:

4,5 månads hanvalp. Trevlig helhet, välformat huvud, fina detaljer, ögonfärg som harmonierar med färg, bra bett, öron och hals. Tillräcklig hals och front. Välmarkerat förbröst, välformad bröstkorg, bra ben och tassar. Tillräckliga vinklar bak. Bra kors och svansansatt. Bra steg från sidan något valpigt steg fram."

Vi blev även BIG när Focus slog en collie och en shelite. I BIS-finalen så blev däremot vi oplacerade, men det var inte så konstigt. Focus 4,5 månad mot flera som var upp mot 9 månader. Han står sig inte mot dem (än).



Filmade hela spektaklet också så ni får gärna se på det hela och ge mig kontruktiv kritik!





Fritz som inte brukar bete sig så bra i ringen skötte sig extraordinärt och fick även han BIR med HP. Han var också ensam i klassen, men jag är ändå nöjd med ett HP! När domaren kände igenom honom ryggade han inte tillbaka en milimeter och hon sa till mig efteråt att det var en mycket trevlig hane! Det var nog det bästa på hela dagen. Min stora skrutt har ju inte gått så bra på utställningar just för att han är lite reserverad. Hon sa även att han var i lite högt hull, och det har hon rätt i. Kortare promenader sen Focus kom i kombination med att vi börjat träna mycket lydnad som ger mer godis så är det nog inte så konstigt.

Fritz kritik löd:

Trevlig hane med bra huvud och uttryck. Bra förbröst och bra skuldra. Bra rygg och bröstkorg. Bra vinklad bak. Rör sig bra med lätta flytande steg. Något högt hull. Välvisad!

Så nu är det för Fritz att banta lite inför den officiella.



Vi lyckades också knipa en BIG-5 plats av 6 hundar och det är jag skitnöjd med, speciellt när hon sa att han var lite tjock.



Fimlade lite här också, och observera hur duktig han är. Sist jag ställde honom vägrade han stå still i 5 sekunder!



Emma som var med sin bedlington lyckades med den stora bedriften att bli BIS! Sjukt roligt, men då är också Emma jätteduktig själv och Grynet gjorde sitt bästa och enligt mig var det ingen tvekan om vem som skulle vinna :D



Sen har jag fått uppdateringar från resten av kullen också. ALLA valparna i Focus kull fick med sig ett HP hem!! Snacka om att ha lyckats bra med kullen (eller hur Sandra;) Grattis alla duktiga o'mullans valpar!

7 kommentarer:

sabine sa...

Grattis själv BIR å HP e ju inte å leka med!Ja det e verkligen e n superkull:)
Hoppas det går bra på lör åxå!:)

Anonym sa...

Grattis Lisa! Jätte kul att bägge dina grabbar gick så långt.

/Marita

Jossan sa...

Gud så mycket grattis till er, inte fy skam inte!!! :) Vi fick allt rapport där nere i malmö! Stort grattis och tack själv!kram

Anonym sa...

Grattis! Vad kul att det gick så bra. Men det är ju snygga grabbar du har ;)

Anonym sa...

Grattis från Orca med flock=)

Anonym sa...

Grattis, kul att det gick så bra.. =)

Anonym sa...

jag tyckte jag filmade bra då, men så här i efterhand ser jag jag kunde gjort bättre ;)
glad att det gick så bra för er ändå.. jag ärn ändå nöjd med ett HP och bim :D