måndag 10 november 2008

Ner på jorden igen

Jag var hur trött som helst idag på föreläsningen. Jag har inte somnat på någon föreläsning på hur länge som helst, men idag så gick det helt enkelt inte att hålla sig vaken. Jag kände bara hur benen domnade bort, huvudet började falla. Gjorde mitt bästa och drack vatten och åt en frukt, men tillslut så vandrade jag bort i sömnens värld med huvudet stött i handen. Verkligen illa av mig, men ibland går det bara inte att hålla sig vaken. Speciellt inte när föreläsaren är som ett sömnpiller i sig.

Har börjat ta tag i Fritz (och mitt) något höga hull också. Tog en löptur på eftermiddagen. När Fritz förstod att det bara var jag och han som skulle ut så blev han skitlycklig. Ingen liten skrutthund som ska förstöra. Tror dock inte att han blev lika lycklig när han insåg våran aktivitet. Fick släpa honom första biten.

Jag blev själv förvånad av hur mycket jag har saknat att springa. Har inte tränat över huvud taget sen jag åkte till Turkiet, och sen har Focus tagit så mycket tid, men nu när jag får kommentarer om Fritz så måste man väl sätta igång antar jag. Jag sprang inte så långt idag för att mitt knä inte ska börja bråka på en gång, men det gick faktiskt bra. Kom in i andra andningen nästan på en gång och kände att jag ändå kunde trycka på lite. Tur att det kändes skönt och inte omotiverande. Dock så kände jag nu när jag skulle ut en snabbis med Focus att der värkte i knät på vägen ner i trappan. Får börja lugnt och strecha mycket. Så nu ska vi se hur länge den här nyttighetsvågen håller i sig. Känner jag mig själv rätt så blir det väl en vecka eller två om jag lyckas bra.

Nu är Fritz helt död! Han dog i soffan och sover och snarkar på rygg och bryr sig knappt om Focus. Inser att jag VERKLIGEN har försummat hans fysiska träning på senaste!

Sen har jag insett hur många som följer den här bloggen också!! Jag trodde inte att det var så många eftersom att jag mest skriver om mina jyckar, men det är fler än jag tror som klickat sig vidare från Sandras blogg och hit. Det är faktsikt jätteroligt! Min kära mor ringde idag och sa att hon hade träffat sin gamla chef fru tror jag det var. Hon visste att hon hade en aussie, så hon sa att vi hade tänkt hälsa på nåsta gång vi var i Piteå eftersom att jag skaffat min en aussie också. Tror du inte att den här kvinnan redan följer min blogg och förstår då att det är jag som är mammas dotter :) Hon har dessutom en halvsyster (eller var det bror, mamma har dåligt minne) till Focus :D Så du får gärna kommentera mitt inlägg om du läser det här också och säga vad det var för intressant jycke du hade hemma och vart den kommer ifrån :)

Ska passa på att tacka för alla grattulationer också. Jag är fortfarande lite skeptisk mot hela konceptet med utställning och hela köret med att jag inte kan påverka. Förstår att det är bra för avel och så vidare, men ja.. jag vet inte. Så länge det går bra är det väl roligt, men skulle någon av mina hundar åka på en tvåa så skulle jag ju bli ledsen, därför minimerar jag riskerna för att få det genom att ställa mer sällan :) Går Fritz bra om två veckor ska jag fundera på att ställa honom fler gånger, går han dåligt så vette tusan om jag ska lägga ner det för honom. Han har ju fått ett HP på internationell utställning en gång som unghund, men annars bara släta ettor. Men ja, vi får se helt enkelt. Nu är han ju duktig i ringen och jag har blivit lite bättre på att handla också, så det kanske ger resultat. Var ju 1,5 år sen sist. Kanske han blivit lite snyggare i andras ögon på den tidan (i mina är han alltid den finaste!).

En annan fundering jag har just nu är Focus debut i lydnad (måste ju lägga upp mål för honom när jag har så tydliga för Fritz). Mamma fyller 50 den 9e maj, en lördag, så jag ska hjälpa henne med diverse fixerier, sen har Piteå HU en lydnadstävling den 10e. Focus fyller ju 10 månader den 28e, så jag är lite sugen på att ha det som mål (beroende på om vi får någon trotssvacka eller nått). Då har jag åtminstone något att träna till. Tänkte börja köra träning på riktigt efter jul med honom. Nu har jag bara befäst att han får godis på vänstersidan när han kommer, så han gör en fin "stjärt-in" redan nu, men det är ju mest på lek. Vill som att han ska få vara lite kravlös ett tag till.

Nu ska jag fortsätta att vara kravlös, locka upp båda hundarna i soffan och myyyysa :D

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... Du lockar igång "dåligheter" i mig min vän.... ;)

Min klubb har hemma tävling den
1 Maj...... Hm..... Har sneglat på den... Men...... Hm.....

Vi får ju helt se hur det ser ut då... Men.... Hm.... Hm....

De kommer att bli såå bra dessa gossar i Norr! (ja tjejjerna i söder med förståss!)

kram
/Marita

Anonym sa...

Början på maj? BÅDA TVÅ? Shit. Måste gå igenom tävlingskalendern igen, jag MÅSTE ju vara före er, det fattar ni väl!?

*springer genast ut och tränar*

Sandra sa...

Underbart att läsa hur ni stressar varandra! Eller ska jag säga sporrar? Jag har också siktat på Lk1 i början på maj, fast har inte någon särskild tävling i tankarna, vi har ju lite att välja på här nere... Sen siktar vi på appellen i september (här är nämligen inget bruks alls under hela sommaren...)! Fast jag ska tillägga att det är väldigt lösa mål och inte alls ristat i sten för min del! Enligt mina planer skulle ju Dizzy vara SBCH och SLCH vid det här laget... ;)

Halvsyskonet kan nog gott vara från FaroFlox. De är väl ca ett år nu tror jag.

Kramis

Anonym sa...

Det vore verkligen Jättekul om du kommer ner då!
Vi siktar på det så länge så ser vi närmare om planen håller.......

Det gäller fö även 1Maj! ;)

kram
/Marita

sabine sa...

Jag är åxå halvskeptisk till utställning..:)Just för att man nte ka påveka..ok jag kan försöka ställa henne snyggt men inte mer.Men som sagt iochmed jag förhoppningsvis ska syssla med avel av rasen i framtiden måste jag ju kunna det med..Och lite halvkul va det ju ändå..;)

Anonym sa...

Hej Lisa
Världen är bra liten!! Har aldrig haft en tanke på att du kunde vara Åsas dotter. Det är jag som har Faroflox Kennel. Garbo-kullen har Carrey som pappa och Gemmy är morfarsmor till dom. Vad ska man kalla släktskapet? Mer än halvsyskon är dom i alla fall, din Focus och min Garbo.
Ser fram emot ett besök nästa gång ni är i Piteå.

Sandra sa...

Kuligt att Margot hittat hit!!!

Lisa sa...

Världen är verkligen bra liten! Det är jätteroligt att det är så många som har klickat sig vidare från sandras sida och hit! Jag måste ju få bevisa någonstans att jag är crazy-doglady och jag verkar ha hittat rätt forum :)